Grypa666's Blog

Co gorsze grypa czy kompleks jot?

Banksteria


Spis treści

Zamiast wstępu… jednym słowem Johna Kaminskiego
Konfiskata kont bankowych nadchodzi
Rabunek kont w banksterskim języku mambo dżambo (po polsku)
Odtrutka na banksterię
Mechanika banksterska
Rabunek kont na Cyprze
Bitcoin itp.
Banksterzy-ludobójcy

Jednym słowem…

†††

Konfiskata kont bankowych nadchodzi

stealing_money_safe_lg_nwmUtworzyłem uaktualnianą kolekcję artykułów, dla tych co wciąż niewierzą… Znajdziesz tam m.in.

†††

Rabunek kont w banksterskim języku mambo dżambo (po polsku)

Unia nie będzie miała jednego likwidatora banków

Resolution – parasol na bankową niepogodę

Na wypadek gdyby banki miały kłopoty

Europa nadal bez planu walki

Europa potrzebuje silniejszego nadzoru bankowego

Jak naprawiać banki, gdy się popsują

Europejskie banki spełnią wymogi nadzoru, ale to nie koniec kryzysu

Odtrutka na banksterię

Węgry Orbana zrzucają pęta banksterów!!!

Czy za szczytem G20 kryje się rewolucja finansowa?

Od Banku Swiatowego po Rezerwę Federalną – banksteria w potrzasku

Fałszywe oskarżenie gwizdkowej Karen Hudes – międzynarodowa korupcja, zatajanie w merdiach, prześladowania gwizdkowych,  ministrowie finansów 188 krajów naciskają…

Jak pokonać banksterię

Ten co wrzucił tysiąc banksterów do ciupy, mówi jak to się robi

Chiny proponują nowy system monetarny oparty na złocie zamiast upadającego dolara

BRICS tworzą nowy światowy bank, nawołując do wprowadzenia nowej waluty światowej

Globalny banksterski system długów pęka – rekordowe wypłaty z kont w USA, zaufanie klientów wyparowuje

Kontrola częściowa żydo-banksterskiej Rezerwy Federalnej w USA

Zmiana się zaczyna dla banksterów?

Wywiad z b. szwajcarskim bankierem

Prezydent Islandii: jak rozwalić banksterów

Mechanika banksterska

Syria – walka o wpływy

Goldman Sachs – Finansjerzy NWO

Global Reset

Baza udokumentowanych projektów globalistów (wersja 2.18)

[…] Co do ekonomicznych trendów to po wprowadzeniu QE3 rozpoczął się proces tworzenia hiperinflacji, który może trwać kilka lat. Z zebranych informacji proces ten ma trwać 3 lata. Po upadku dolara przewiduje się wprowadzenie waluty SDR. W związku z tym ustawiliśmy rok 2016 jako punkt zakończenia procesu niszczenia dolara w zakładce „Ekonomia”„Lindsey Williams”. […]

Kreskówka: Jak bank centralny twego kraju  kradnie ci forsę

Godfrey Bloom: Cały system bankowy to przekręt!

Petycja stulecia – Sprawa żerowania banksterii w apelacji do sądu najwyższego Szwecji

Bankrut, który pożera świat

W l. 1972-73, w zamian za uznanie dolara jako jedynej możliwej zapłaty za ropę, USA zobowiązały się do wspierania władzy królewskiej rodziny Saudów w Arabii Saudyjskiej. […] Tak długo jak dolar jest jedynym dopuszczalnym środkiem płatności za ropę, ma on zagwarantowaną dominację w świecie. […] Sytuacja Stanów Zjednoczonych wymaga więc, aby rezerwy ropy pozostawały rozproszone pomiędzy suwerenne państwa – nie dość silne, żeby móc żądać zapłaty w jakiejkolwiek innej formie. Człowiekiem, który postanowił to zmienić, żądając w 2000 roku zapłaty za ropę w euro, był Saddam Hussein. […] Gdy Irańska Giełda Naftowa nabierze tempa, los dolara będzie przesądzony. Aby do tego nie dopuścić, Amerykanie mogą użyć wielu narzędzi: sabotażu, zamachu stanu, negocjacji ograniczających funkcjonowanie giełdy, wspólnej rezolucji wojennej ONZ, jednostronnego uderzenia nuklearnego czy wojny totalnej. Te dwa ostatnie rozwiązania są najgorsze i na nie zapewne Stany się nie zdecydują, wiedząc o powiązaniach sojuszniczych Iranu z Chinami, Indiami i Rosją (Szanghajska Grupa Współpracy) oraz z Syrią.

PB: Jak zwykle w publicystyce gojowskiej, trzeba czytać “USA” jako kompleks jot. Ropa jest teraz banksterskim substytutem złota, stąd wojny rzekomo o zasoby ropy i gazu. Ale wojny nie przez koncerny naftowe, tylko przez banksterię, do której należy CIA! Także można powiązać “sceptycyzm” co do ocieplenia klimatu z banksterią: ograniczenia emisji biją w jej interesy ropy, gazu i węgla. Tak samo rozwój technik alternatywnych wytwarzania energi, a nie daj Boże (modlą się banksterzy) tzw. wolnej energii.

147 korporacji ponadnarodowych steruje globalną gospodarką

Koniec Bretton Woods?

Elity rozpoczęły niszczenie ekonomi świata

Jak Banksterzy zawłaszczyli Świat i …coś wiecej

Wywiad z b. szwajcarskim bankierem

Wideo: Alan Watt „Wielka Transformacja”

SKĄD BANKI BIORĄ PIENIĄDZE NA UDZIELANIE KREDYTÓW

Nadszedł czas zneutralizować banksterów w USA

Złoto w bankach centralnych — historia cichego rabunku – część 1   część 2

Test banku Chin: Powrót do Bretton Woods

Banksterzy nowojorscy odmówili wydania rezerw złota Niemiec (sierpień 2013)

Deutsche Bank zagrożony bankructwem (sierpień 2013)

Wojny walutowe: szykuje się następny kryzys globalny (książka)

Nadchodząca Inflacyjna Depresja. Wywiad z dr Paulem Craigiem Robertsem, ojcem reganomiki

MFW przyznaje swe błędy: Śmiertelne zaciskanie pasa doprowadziło do załamania gospodarek

PB: Biedna banksteria “niewiedziała” co gotuje narodom. Nóż na gardle i próba ocalenia się?

Globalna wojna walutowa? Korupcja Banku Swiatowego podważa rynek złota

Przepaść fiskalna w USA bankstersko “zaradzona”: 41$ więcej wydatków na każdy dolar cięć

Obama doprowadzi do katastrofy banksterskich długów

Goldman Sachs schwycił Europę

Gang finansowy trzymający UE dyma POLSKICH przedsiębiorców

Zydo-banksterskie bujdy o długach Gierka

Rabunek kont na Cyprze

Banki w Europie mogą teraz zajmować prywatne konta by pokrywać własne straty

Banksteria sraszy jeszcze większym kryzysem na Cyprze

Po skoku na konta na Cyprze, rabunek całego Zachodu

…Dokładnie ten sam wzorzec [banksterzy] zastosowali właśnie w Hiszpanii […] Tak jak w USA w l. 1930-ych […] Planują to także dla Kanady. […] Mogą teraz zabrać, ukraść, obrabować ludziom konta, by ratować jakiś bank […] To wielkie złodziejstwo puka do twego konta…

Rodzina prezydenta Cypru przeniosła dziesiątki mln euro do banksterskiego Londynu kilka dni przed rabunkiem kont na Cyprze

Banksterzy ograbili Cypryjczyków

“Kryzys” bankowy Cypru może wywołać katastrofę finansową w Grecji, następnie w jewrounii

PB: Autor spekuluje, że ponieważ Rosja ma pokaźne sumy w bankach Cypru, to będzie zainteresowana wykorzystać kryzys do zrujnowania jewropy. Rosja jak Rosja… “Kryzys” wyreżyserowała banksteria. Jaki interes miałaby Rosja w zniszczeniu klienta swego gazu?

“Ratunek” banksterski na Cyprze zrabuje 3 mld $ bankom i korporacjom Rosji  – c.d. wojny UE-Rosja o gaz

PB: W banksterskiej wojnie z chrześcijańskimi Grekami, każdy właściciel konta bankowego do 100 tys. euro zapłaci 6,75% “podatku”, a powyżej 100 tys. — 9,9%. Tak to każdy obywatel Cypru  pokryje machloje i lichwę banksterską, która wpędziła kraj w “upadek”. Międzynarodowa żydo-banksteria tzw. MFW pożyczy Cyprowi milairdy euro na ratunek banksterów pod  warunkiem ww. przymusowego “podatku”. Poza Cypryjczykami, banksterski przekręt sfinansują:  zagr. depozytorzy w bankach cypryjskich, podatnik jewropejski w wiecznym  ratowaniu żydo-banksterii i jeszcze raz podatnik Cypru i jewrounii, płacąc lichwę przez  pokolenia.

Wg niezależnego analityka, Christofa Lehmanna, cypryjski rabunek pogorszy stosunki UE-Rosja, napięte z powodu negocjacji ws. dostaw gazu — główny powód wojny w Syrii. Ola Gordon z redakcji Grypa666 zgadywała kilka tyg. temu, co żydy szykują na Purim w br. Ot co… Teraz wiadomo, po co jakiś czas temu legislacja w UE wglądu w prywatne konta.

Bitcoin itp.

USrael przyciska bitcoin

Najazd waadz na e-walutę Liberty Reserve. Bitcoin następny?

Konkurent oficjalnej waluty banksterskiej, bitcoin doznał ogromnej dewaluacji

Horror dla banksterów – bitcoin przekroczył wartość obrotów 1 mld $

Banksterzy-ludobójcy

Baza udokumentowanych projektów globalistów (wersja 2.18)

John Kaminski na setną rocznicę utworzenia Rezerwy Federalnej

Wszystkie wojny są banksterskie!

CIA a Wall Street

Islamistyczna sieć terroru CIA

Ukryta historia żydo-banksterskiej bomby atomowej — dlaczego Hiroszima i Nagasaki

Hiroszima – psycho-operacja żydobanksterska

Roy Tov: Tłumaczenie z hebrajskiego urywka książki Rabina Weissmandela “Min Hametzar” o syjonistyczno-banksterskim morderstwie Zydów w Szoa

Działalność Mossadu i CIA w początkach III RP

Czemu USA zniewala i zabija

USrael popierał i popiera depopulację świata

Bilderbergi – żydowskie kto jest kto!

Wideo: Ostatni wywiad z Aaronem Russo z 2007 r.

Mit założycielski USA

Pomysł fałszywej flagi z Instytutu Tavistock

Marksizm i in. rewolucje kulturowe ze Szkoły Frankfurckiej

WALL STREET I REWOLUCJA BOLSZEWICKA W ROSJI

Pierre de Villemarest: Źródła finansowe komunizmu i nazizmu czyli w cieniu Wall Street

Kto płacil bolszewikom w roku 1920

Naloty w Mali pokazują hipokryzję zachodnich interwencji

PB: Ci sami islamiści, których Zachód poparł w Libii i Syrii, wrogiem w Mali i Algerii. Niewątpliwie banksteria wykorzystuje ich — to jako sojuszników, to jako ‘terrorystów’ — do kontroli b. kolonii francuskich (Afryka Zach. i Płn. oraz Syria). Być może szykuje się interwencja NATO w Algerii.

Koszt wojen dla USA

PB: Trudno się doliczyć: biliony czy już zyliony? Na konto niespłacalnego długu Amerykanów banksterom, za ich wojny amerykańskim mięsem armatnim…

Operacja Gladio — c.d. tajnych działań zimnej wojny poprzez terroryzm państwowy

PB: Stare straszaki pt. komunizm, KGB i ruskie przekształciły się w terroryzm państwowy:  breivikowe masakry, “islamski” terror, ‘demokratyczne’ przewroty i ‘humanitarne’ interwencje NATO… Słowem, przez żydo-banksterię wcielony w życie po II wś., im niezmordowanie służy… wtedy komunizm, dziś terroryzm islamski. Chyba miał rację ten ktoś, kto powiedział, że II wś. będzie między syjonizmem a chrześcijanami, a III wś. — z islamem. Zobacz też Tajne armie NATO.

Anonim: A Warszawa chce byc blisko do Washingtonu! Jezeliby jakikolwiek rzad chce ufac Washington to znaczy ze oni sa albo ignoranci, nie moralni ale nie maja poczucia dla kobiet i dzieci ktorzy mieszkali w Warszawie i innych stolic. Trzeba ogladac ten krotki film.  Fakt jest faktem ze Washington jest najnieucziwy… na swiecie albo blisko do tego.   Tych ludzi ktorzy popieraja Washington wogole byli oporturnistami, ignoranci albo nie
moralni…

Romulus: U jakie Warszawa co za Warszawa, pisz pan Nalewki….i wiadomo o co chodzi..

AS: Tzw. “żondy”, które ufają Waszyngtoniowi są takimi samymi szabas-gojami i marionetkami banksterów jak zbrodniarz Barak, zbrodniarz Bush czy zbrodniarz Clinton. Ci szabas-goje nie są ignorantami – oni doskonale wiedzą co robią – wykonują rozkazy banksterskiej sitwy. Tylko ignorant nie dostrzega faktu, że “żondy” na żydo-zachodzie to banksterska agentura.

Rosja do Amerykanów: Nie oddawać broni, wiemy z własnej historii walki z banksterstwem Rotszyldów!

Skandal banksterski wszechczasów: federalna sprawa o 43 bln $ w sądzie w Nowym Jorku — czy huragan Sandy miał pomóc usunąć dowody?

Komentarzy 30 to “Banksteria”

  1. […] utworzyłem pod-strony Ocipienie klimatu do śledzenia żydo-kłamstw o zmianie klimatu i Banksteria (w jęz. angielskim i polskim), ta ostatnia jako nerwicowa reakcja na rabunek kont na Cyprze. Na […]

  2. […] Banksteria […]

  3. Mosche said

    Skoro równowaga została już zaburzona przez nieobecność srogości i ludzie
    wpadli w pułapkę zmyślnie podłożoną przez Bilama, srogość ponownie
    pojawiła się
    w porządku dnia i spadła plaga. W dodatku, stawali się oni świadkami
    gwałtownego działania sądów; pośpiesznie, ustanowionych przez Moszego,
    by wykonywać egzekucje na tych, którzy czcili Peora. Tak więc atrybut
    srogiej sprawiedliwości działał zarówno od góry, jak i od dołu.
    I nadal – w samym środku tej sytuacji – Zimri ostentacyjnie pokazywał się ze
    swoją Midianicką kochanką „przed oczyma Moszego i kongregacji”. („Mówił:
    ‚Mosze, czy ta kobieta jest zakazana czy dozwolona; a jeśli jest zakazana, to
    dlaczego sam poślubiłeś Midianitkę?'”) Zimri zignorował plagę i karę, gdyż
    zawziętość nie wyciąga żadnej nauki
    z kary. Przeciwnie, kara jedynie ją wzmacnia. Odpowiedź uporu brzmi:
    „Będę robić to samo, nawet za cenę swego życia”.
    Oni [Mosze i Sanhedryn] płakali. „Halacha im umknęła” (Raszi do Num.
    25:6). Zimri nie podlegał karze śmierci,
    on nie był winien bałwochwalstwa. Nie było także właściwym skazanie go na
    śmierć przez siły Sanhedrynu. W takiej sytuacji, w której rządzą prawa
    zawziętości,
    takie działania jedynie dolałoby oliwy do ognia.
    (Musimy pamiętać, że czyn Zimriego był rezultatem rebelii plemiona
    Szymona, które traktowało go jako swego przywódcę. „Mówili do niego:
    ‚Jesteśmy skazywani na śmierć, a ty siedzisz bezczynnie..?”)
    To również wyjaśnia, dlaczego Zimri nie został powalony przez Boską
    sprawiedliwość i nie umarł podczas plagi. Nawet gdyby widzieli ten
    przypadek, to nadal nie byliby
    w stanie wyciągnąć z tego żadnej lekcji. Zawziętość jest
    tak okropna, a „sprężyna” tak silna, że to przyniosłoby odwrotny efekt. Bóg
    rozważył, że lepiej będzie pozostawić
    i nie ukarać Zimriego, niż pozwolić na to, by „efekt sprężyny” zawziętości
    ujawnił się w całej swojej sile. [Pozostawienie Zimri przy życiu otwierało
    drogę dla Pinchasa, by rozwiał ten problem na swój własny sposób].

  4. Mosche said

    Każdy członek Narodu Izraela (Klal Jisrael) posiada pewien punkt w swoim
    wnętrzu, który nigdy nie wygaśnie. Jest to duchowe znaczenie, jakie kryje się
    pod słowami: „Nigdy nie odmówiłem im, ani nie odrzuciłem tak, aby ich
    ostatecznie zniszczyć.” Te słowa pochodzą z obietnicy danej Abrahamowi w
    jego przymierzu z Bogiem: [„Zawrę Moje przymierze z tobą i potomstwem po
    tobie, tak więc będę na zawsze Bogiem dla ciebie i dla potomstwa, które
    pozostawisz.”]
    Oznacza to, że ów „święty punkt” przywiązania do Haszem nigdy nie
    przestanie istnieć w sercach ludu Izraela, przez wszystkie wygnania. Bóg
    nigdy nie pozwoli mu popaść w duchową pustkę, a w jej konsekwencji –
    fizyczną anihilację (Boże uchowaj!).
    Znane są nam słowa „małe światełko może rozjaśnić wielką ciemność.”
    Dlaczego zatem, ten moment światła nie usunie ciemności naszej jecer hara
    (skłonność do złego)? Dlaczego jecer ma się tak dobrze u nas?
    Odpowiedzią jest timtum halew (zablokowanie, nieczułość serca). Istnieje
    coś takiego, co opieczętowuje nasze serca i nie pozwala temu punktowi
    świetlnemu na wejście doń. Odczuwamy obecność światła, wiemy, że jest,
    lecz wejście do ego – źródła wszystkich działań – jest zablokowane. Ów punkt
    światła przynosi jakieś skutki, ale to jest za mało,
    aby mógł wówczas wpłynąć na nasze czyny.

  5. Mosche said

    Mówi się, że „nikczemnicy mocno żałują”. Wobec tego, dlaczego pozostają
    oni nikczemnikami? Dzieje się tak, gdyż ten żal jest jak gdyby zamknięty w
    kapsule; on nigdy nie wkracza do głębokich pokładów złoczyńcy (rasza) .
    Każdego dnia nieustannie słychać niebiański głos z Góry Horeb, który
    nawołuje: „Biada tym, którzy znieważają Torę!” Kto słyszy ten głos? Wszyscy
    słyszą go podświadomie. Słabe poruszenia świadomości, których każdy
    doznaje od czasu do czasu, są skutkiem tego głosu, mówi Baal Szem Tow; i
    to jest także źródłem owego „żalu” za grzechy, którym przepojeni są
    nikczemnicy. Te pobudki do skruchy nie są jednak przyjmowane
    wewnętrznie. Nawet te, krótkotrwałe poruszenia sumień, które nie są
    „wzbudzeniami od dołu”; nie składają się na „otwór taki
    jak ucho igły”, co pozwoliłoby otrzymać napływ pomocy
    z Nieba. One nie są wynikiem czyichś wysiłków, i zazwyczaj szybko blakną i
    znikają.
    Praojciec Jicchak kochał swojego syna Ezawa „ki cajid befiw”, co można
    przetłumaczyć „ponieważ polował ustami.” Raszi wyjaśnia, że pozyskiwał
    swojego ojca słowami płynącymi ze swoich ust, zadając „religijne” pytania wrodzaju: „jak można dawać maaser (dziesięcinę) ze słomy czy z soli?”
    To nie znaczy jednak, jak powiada wybitny kabalista Rabbi Jicchak Luria
    (Arizal), że Ezaw był jedynie szarlatanem. Trudno pomyśleć, że Praojciec
    Jicchak, który był prorokiem Boga, mógł wpaść w tego typu pułapkę. Słowo
    „cajid” można przetłumaczyć jako „to, co jest w potrzasku”. Co odnosi się, jak
    mówi Arizal, do świętych iskier uwięzionych przez Ezawa. Gdyby je połknął,
    stałby się wówczas cadykiem. Wolał jednak przetrzymywać je w ustach, i tak
    pozostał złoczyńcą (rasza).
    Święte iskry, o których jest tu mowa, są pobudkami do świętości, jakich
    każdy czasami doświadcza i których Ezaw doświadczał z ogromną siłą w
    obecności swojego ojca. W tamtych momentach był on szczerze
    zaciekawiony tym, jak można składać dziesięcinę ze słomy itp.
    Rozmawiał o tych sprawach ze swoim ojcem i z innymi, tak jak mówi się o
    rzeczach, którymi jest się zewnętrznie zainteresowanym. Jego
    zainteresowanie jednak pozostało powierzchowne; i w rzeczywistości im
    więcej o nich rozmawiał, tym bardziej się one stawały powierzchowne.
    (Nadmienialiśmy już fakt, że moralne i duchowe wglądy są zaciemniane
    przez komunikowanie ich innym; Talmud mówi, że nawet zmartwienie może
    zostać umniejszone poprzez powiedzenie o nim drugiemu. )
    Tragedią Ezawa było to, że odmawiał „połknięcia” tych duchowych wglądów,
    które były w jego zasięgu. Wolał tylko rozmawiać o nich, a przez to pozostały
    one na zewnątrz jego „aktywnego ego”. Z tego wynika, że ci z nas dla
    których wskazówki etyczne (musar) i pobudki do skruchy pozostają
    wyłącznie na ustach – czyli są obiektami rozmów – pozostają kolegami
    złoczyńcy Ezawa. Oby HASZEM uwolnił nas od takiego losu i pomógł
    nam przełamać blokadę w naszych sercach.

  6. Mosche said

    Takie znaczenie ma parsza o błogosławieństwie Jicchaka. W
    rzeczywistości jest to zakryte, ale przy odpowiednim rozważaniu, możemy
    zasłużyć, z Bożą pomocą, by usunąć niektóre z trudności i wyjaśnić
    zawarte tam kwestie. Na początku musimy zrozumieć, jak jest możliwe
    zdobycie błogosławieństwa podstępem.
    Z pewnością błogosławieństwo zależy od intencji osoby która je daje. I
    nawet jeśli uda nam się przezwyciężyć
    tę trudność, wciąż pozostaje pytanie: dlaczego zostało postanowione w
    niebie, że Jaakow ma otrzymać błogosławieństwo przez oszustwo, zamiast
    w bezpośredni sposób? I jak Jicchak mógł woleć Esawa od Jaakowa? Czy
    możemy zrozumieć, że nie wiedział on zupełnie nic o charakterze Esawa?
    To ostatnie pytanie zostało postawione przez Zohar:
    Z pewnością nasz Praojciec Jicchak był prorokiem
    i Szechina (Boża Obecność) była stale z nim; jak mógł nie zauważyć
    prawdziwego charakteru Esawa? Można odpowiedzieć, że Haszem zakrył
    przed nim prawdę, tak aby Jaakow mógł być pobłogosławiony „zgodnie z
    ideą Boga, a nie Jicchaka” . To oczywiście wymaga dalszego objaśnienia.
    Jest jeszcze jedna trudność. Jeden z midraszy mówi nam, że słowo
    begadaw [jego ubrania] ma być czytane jak bogedaw [jego zdrajcy].
    Midrasz wyjaśnia, iż Jicchak zobaczył w proroczej wizji, że z osoby stojącej
    przed nim będą się wywodzić reszaim (źli ludzie), którzy zdradzą Boga i
    naród żydowski, ale kiedy zobaczył ostateczne wydarzenia, pobłogosławił
    go. Dwóch z tych zdrajców jest wspomnianych. Są to Josef Meszita i
    Jakum z Cereidot, którzy w dwóch oddzielnych przypadkach, w okresie
    prześladowań narodu żydowskiego, przyłączyli się do wrogów Izraela, ale
    gdy usłyszeli kilka słów, które trafiły wprost do ich serc, każdy z nich w pełni
    pokutował i jeszcze oddał swoje życie (Bereszit Raba 65:22).

  7. Mosche said

    Musimy oczywiście zdawać sobie sprawę z faktu, że błogosławieństwo,
    którego efekt jest jak modlitwa za drugą osobę, nie może nigdy wpłynąć na
    jej akty wolnego wyboru (bechiry), jak wyjaśniliśmy w „Dyskusji o Wolnej
    Woli”.
    Edukacja, wychowanie i dziedziczne zdolności, mogą wpłynąć jedynie na
    zewnętrzne aspekty naszego życia, tak samo jak pomoc z nieba, która
    może przyjść przez błogosławieństwo. Kiedy umieścimy to w tej rozprawie,
    wszystkie te rzeczy mogą wpłynąć jedynie na pozycję czyjegoś punktu
    bechiry, ale nie mogą nigdy wpłynąć na wewnętrzną istotę samego aktu.
    Błogosławieństwo również może mieć wpływ tylko na te zewnętrzne
    czynniki.
    Jak wiemy, główną cechą Jicchaka była gewura – surowość osądu. Z
    punktu widzenia cechy sprawiedliwości (midat hadin), zewnętrzna pomoc
    powinna być udzielona jedynie osobie, która tego potrzebuje, to jest osobie,
    która nie osiągnęła jeszcze duchowości i sposób, w jaki służy Bogu jest
    wciąż, w znacznym stopniu, na zewnętrznym poziomie. Osoba, której
    służba osiągnęła poziom kompletnej duchowości, nie potrzebuje takiej
    zewnętrznej pomocy
    i z punktu widzenia surowej sprawiedliwości, powinna radzić sobie bez niej.
    Jicchak był świadomy, poza wszystkimi wątpliwościami,
    że jego syn Jaakow był cadikiem (człowiekiem sprawiedliwym) o
    kompletnej duchowości. Taki cadik powinien być w stanie poradzić sobie,
    na podstawie
    samej sprawiedliwości, siłą swojej własnej wolnej woli,
    bez zewnętrznej pomocy, która jest w naturze miłosierdzia
    i dobroczynności. Jeśli pozbawienie go takiej pomocy uczyniło jego drogę w
    tym świecie ciężką, to cóż z tego? Pozwólmy mu cierpieć ból, wygnanie,
    prześladowanie. Będą mu one służyć jako wyzwania, by wydobyć z niego
    najpełniejsze zalety duchowości.
    Zgodnie z tym punktem widzenia, tylko najbardziej „zewnętrzna” osoba
    powinna otrzymać błogosławieństwa. One umożliwiłyby tej osobie
    podążanie jej ścieżką, w taki sposób, że ostatecznie uczyniłaby kompletną
    teszuwę (skruchę) i osiągnęłaby poziom kompletnej „duchowości”.

  8. Ezra Nhethanag said

    Miłość Jicchaka do Esawa
    Jicchak wiedział, że Esaw był zupełnie inny niż Jaakow. Wiedział, że Esaw był
    „zewnętrzną” osobą. Jednakże wierzył, że Esaw, jak sam Jicchak, był
    zaangażowany
    w walkę z niższymi, zewnętrznymi aspektami swojego charakteru. To, czego nie
    wiedział, to że Esaw z własnej wolnej woli, praktycznie ugasił przebłysk dobra w
    swoim sercu. To wyjaśnia, dlaczego Jicchak chciał pobłogosławić swojego syna
    Esawa, a nie Jaakowa. Kochał Esawa,a więc poświęcił mu uwagę i uczucie by pomóc w wygraniu bitwy, którą, jak
    myślał Jicchak, Esaw toczył przeciwko swej naturze. W swojej wyidealizowanej
    wizji widział w Esawie podobieństwo do swoich własnych zmagań z gewurą, które
    osobiście stoczył lata wcześniej.
    Test Jicchaka
    Błogosławieństwo, jak modlitwa, wymaga wielkiej duchowej walki ze strony
    cadika. Błogosławieństwo naszego Praojca Jicchaka, które miało mieć
    konsekwencje przez całe pokolenia, nie mogło przejść bez ogromnych
    aktów duchowej służby. Musiało zawierać test – prawdopodobnie
    największy test w życiu Jicchaka.
    Kiedy Jaakow przyszedł przed swojego ojca i Jicchak usłyszał jego głos i
    wyczuł ręce pokryte koźlęcą skórą, wypowiedział słynne słowa: „Głos jest
    głosem Jaakowa,
    a ręce rękami Esawa” (Bereszit 27:22). Ręce reprezentują zewnętrzne
    czyny człowieka, podczas gdy głos reprezentuje jego wewnętrzną istotę.
    Miało to służyć tylko potwierdzeniu wiary Jicchaka, że Esaw był w gruncie
    rzeczy wewnętrznie zorientowaną osobą, która zmagała się, aby jej
    wewnętrzna prawda zdobyła panowanie nad zewnętrznymi czynami. To
    również umocniło jego przekonanie, że błogosławieństwo najbardziej
    należało się Esawowi – aby pomóc mu w jego toczącej się walce.
    Tak więc Tora mówi: „Nie rozpoznał go… i pobłogosławił mu” (Bereszit
    27:23). Ten pogląd był jeszcze dalej wzmocniony (jak jest to cytowane
    powyżej z midrasza), przez wizję dwóch zdrajców, którzy byli prowadzeni
    przez „iskrę wewnętrznej prawdy” by porzucić swoje złe drogi
    i umrzeć z honorem jako prawdziwi Żydzi. To również przedstawiało dla
    Jichaka ostateczny triumf dobra nad złem w walce, która, jak wierzył,
    toczyła się w duszy Esawa.
    Po tym Tora znów mówi: „I pobłogosławił go” (Bereszit 27:27). Oznacza to,
    że jego wolą było błogosławienie mu, odkąd to co zauważał u Esawa,
    zdawało się potwierdzać punkt widzenia Jicchaka, że błogosławieństwo
    powinno być dane jedynie osobie zaangażowanej w duchową walkę, a nie
    cadikowi, którego walka była już za nim. Jednakże, zapach ubrań Esawa
    ma również inną interpretację, jak widzieliśmy wyżej. Zapach, który poczuł
    Jicchak był zapachem Ogrodu Eden. Powiedział: „Tak! Zapach mojego
    syna, jest jak zapach pola, które Bóg pobłogosławił”, po czym przystąpił do
    udzielenia błogosławieństwa. Zapach Ogrodu Eden, który reprezentuje
    poziom kompletnej duchowości, w której jecer hara (skłonność do złego)
    prawie nie istnieje – przyszedł do niego jako kompletne zaskoczenie, a
    nawet szok.
    Do kogo powiedział „Tak!”? [Dosł. ree „Spójrz!”] Powiedział to do swego
    własnego serca (Ibn Ezra). Było to wyzwanie dla jego osobistego punktu
    widzenia i było wskazówką, że błogosławieństwo powinno być skierowane
    nie tylko do osoby zmagającej się ze swoją zewnętrzną skorupą, ale także
    do cadika, który jest ponad tą bitwą. Chesed (dobroć) Boga rozpoznaje, żenie ma takiej osoby na świecie, która może dać sobie radę bez chesed. To
    oznaczało stwierdzenie naszych Rabinów, że Bóg chciał, by
    błogosławieństwo zostało dane zgodnie z Jego spojrzeniem, (czyli zgodnie
    z cechą chesed), a nie ze spojrzeniem Jicchaka (to jest atrybutem gewury).
    Był to prawdopodobnie największy test w życiu Jicchaka. Nie mógł
    zrozumieć logiki wskazówki (zapachu) która została mu dana, ale mimo to
    udało mu się stłumić swoją własną surową sprawiedliwość osądu i
    zaakceptować, że duchowa osoba – osoba Ogrodu Eden – również
    potrzebuje błogosławieństwa. To dlatego Jicchak, po doświadczeniu
    wewnętrznego wzburzenia, gdy uświadomił sobie, że dał brachę dla
    Jaakowa, natychmiast wymówił słowa: „On też będzie błogosławiony”
    (Bereszit 27:33). Teraz wszystko ułożyło się w jego umyśle i całym sercem
    zaakceptował Bożą decyzję. W ten sposób zdał swój największy test.
    Prawdą jest, że błogosławieństwo zostało dane nie tylko dla Jaakowa, ale
    także dla jego potomków przez wszystkie pokolenia. Wśród jego potomków
    z pewnością będą tacy, w których wewnętrzna iskra walczyła, aby dojść do
    głosu, jak miało to miejsce w przypadku dwóch zdrajców wspomnianych
    wcześniej. Tu błogosławieństwo działało zgodnie z oryginalną intencją
    Jicchaka.
    Ale najważniejsze jest to, że błogosławieństwo weszło w życie „zgodnie z
    ideą Boga”. Oznacza to, że nawet największy cadik potrzebuje
    błogosławieństwa wraz z Bożą pomocą dla swojej służby. Nikt, nawet
    święci Awot (Praojcowie), nie może obyć się bez chesed (dobroci od Boga).

  9. Ezra Nhethanag said

    Zacznijmy od zapytania tych bogatych – tych, którzy mają więcej pieniędzy,
    niż pomysłów na ich wydawanie, którzy mieszkają w rezydencjach i
    podróżują najbardziej drogimi samochodami. Co by nam powiedzieli, gdyby
    się zdobyli na całkowicie szczerą i uczciwą rozmowę? Kiedy już dojdziemy
    do sedna, podzielą się z nami tajemnicą: nie są szczęśliwi. Może i osiągnęli
    oszer pisany przez „ajin” (bogactwo rozumiane w ściśle ograniczonym i
    ograniczającym sensie) – ale kiedy dochodzimy do oszer (szczęścia) – oni
    wciąż są bardzo „daleko od alef”
    ( Hebrajskie wyrazy oznaczające „szczęście” i „bogactwo” są bardzo podobne do siebie.
    Jedyną różnicą jest, że wyraz oznaczający „szczęście” zaczyna się literą alef, a ten drugi
    literą ajin. „Być daleko od alef” znaczy „nawet jeszcze nie zacząć”).
    Zazdrość i pożądania zakłócają spokój ich umysłu, kłopoty domowe
    narastają; ich żony są znudzone, a ich rozpieszczone dzieci dorastają w
    oddaleniu od nich; ich synowie są bezczelni, córki zbuntowane; cierpią z
    powodu nieskończenie wielu problemów tego typu. I nie myślcie,
    że te problemy są tylko marginesowe. Nic w tym rodzaju. Wszystkie one
    wyrastają z dostatku. „Nikt nie umiera ze spełnioną połową swych pragnień”.
    Tak więc, niezadowolenie i frustracja towarzyszą nawet najbogatszym. Nie
    znajdziemy tu szczęścia.

  10. Ezra Nhethanag said

    Lecz teraz musimy się spytać: Dlaczego Bóg stworzył taki piękny i wspaniały
    świat, jeśli każdy żyjący na nim, każdy bez żadnego wyjątku, ma żyć w
    nieszczęściu i cierpieniu? To też nie jest dobry trop. Musi istnieć jakiś
    sposób, aby naprawić to straszliwe nieszczęście, jakie spadło na całą
    ludzkość. Musimy szukać lekarstwa, musimy znaleźć klucz do szczęścia.
    Możemy być pewni, że HASZEM, źródło wszelkiego dobra, musiał
    zaopatrzyć świat w drogę do szczęścia; tylko od nas zależy jej odnalezienie.
    Lecz zanim będziemy mogli odnaleźć lekarstwo, musimy wpierw
    zdiagnozować chorobę. Co to za epidemia, światowych rozmiarów, która
    okrada nasze życia ze szczęścia? Nasi Mędrcy, prawdziwi Mędrcy Tory, dali
    nam już odpowiedź. Jest jasno powiedziane w Misznie (Pirke Awot 4:28):
    „Zazdrość, pożądanie i duma – wyciągają człowieka z tego świata”.
    Świat, tak jak Bóg go stworzył, jest szczęśliwym. To my usunęliśmy samych
    siebie ze świata szczęścia do świata cierpienia za pomocą tych trzech złych
    pożądań. Musimy więc tylko uciec od zazdrości, żądzy i prestiżu – co
    oznacza, że powinniśmy wygnać je z naszych serc – po to, aby przekształcić
    ten świat w wypełniony szczęściem aż po same krańce. I wtedy odkryjemy,
    że będziemy mieć nie tylko oszer pisane przez „alef” (szczęście), lecz także
    oszer przez „ajin”(bogactwo).
    Mędrcy mówią (Pirke Awot 4:1): „Kto jest bogaty? Ten, kto jest
    szczęśliwy ze swojej części”. Nie mówią: ‚jest on także bogaty’, nie mówią
    również: ‚jest on bardzo bogaty’, mówią po prostu: ‚jest bogaty’ – i kropka!
    Prawdą jest, że ten, kto nie jest zadowolony z tego co ma w życiu
    – nie tylko, że nie jest szczęśliwy; nie jest on też bogaty.

  11. Ezra Nhethanag said

    Kim jest ten człowiek? Przyjrzyjmy mu się bliżej. Powiedzieliśmy, że wygnał
    on pożądania i ambicje
    ze swego serca. Czy to oznacza, że jest on bez charakteru, bez energii, bez
    zapału? Czy to jest to, co nazywamy życiem? Czy jest on jak starzec, bez
    celów, pragnień,
    bez całej energii życiowej? Czy to mogłoby być to, co nazywamy
    szczęśliwym życiem? Nie! Z całą pewnością nie! Nic nie mogłoby być dalej
    od prawdy.
    My uważamy w ten sposób: Nie znajdzie się szczęścia
    w materialnych rzeczach; szczęście istnieje tylko
    w duchowych sprawach. Ten, kto rozkoszuje się bogatym życiem
    duchowym, jest szczęśliwy. A inny rodzaj szczęścia nie istnieje.
    Widzimy to u prawdziwych bne Tora (uczących się Tory). Ci szczęśliwi
    ludzie, którzy poświęcają cały swój umysł
    i pragnienia, entuzjazm i ambicje na dążenie za Torą
    i mądrością – oni doświadczają prawdziwego znaczenia szczęścia w świecie.
    I nie mówimy o przyszłym świecie; mówimy o tym świecie – tu i teraz.
    Oczywiście, że nie ma szczęścia bez celów, zapału, ambicji; wręcz te rzeczy
    są samym życiem. Ale wszystko zależy od tego, jakie są te cele, do czego
    dążą pragnienia i chęci, ku czemu są skierowane. Szczęście jest wtedy, gdy
    cele są osiągalne, kiedy ich wypełnienie nie zależy od kogoś innego, kiedy
    pozbawione są frustrujących bodźców, nazywanych zazdrością i osiąganiempozycji.

  12. Ezra Nhethanag said

    Co to jest prawda i co to jest fałsz? Gdy chodziliśmy do szkoły nauczono nas,
    że prawda to relacjonowanie faktów – tak jak się wydarzają, a fałsz to
    odwrotność tego. Jest to prawdziwe w prostych przypadkach, ale w życiu
    powstaje wiele sytuacji, gdzie ta prosta definicja nie jest odpowiednia.
    Czasem może być źle „powiedzieć prawdę” o naszym sąsiedzie, chyba że
    wymaga tego jakiś nadrzędny cel albo konieczność. A czasem może być
    konieczne by zmienić szczegóły, gdy cała prawda mogłaby przynieść szkodę
    zamiast pożytku. W takich przypadkach, to co wydaje się być prawdą jest
    fałszem, ponieważ przynosi zły skutek, a to co wydaje się być fałszem może
    pomóc w osiągnięciu prawdy.
    Lepiej jeśli zdefiniujemy prawdę jako coś, co sprzyja dobru i jest w zgodzie z
    wolą Stwórcy, a fałsz określimy jako coś co sprzyja zawstydzeniu Księcia
    Fałszu – czyli złej siły w świecie. Pociąga to za sobą to, że nikt nie może
    odnieść sukcesu w zmuszaniu swojego zachowania do prawdy tak długo jak
    materialistyczne, egoistyczne i złe popędy dominują jego umysł. Jego oczy
    będą zaślepione i będzie nieuchronnie przekręcał wszystko, by pogodzić to ze
    swoimi pożądaniami.
    Werset mówi: „Resztki Izraela nie czynią niesprawiedliwości i nie mówią
    fałszywie” (Cefania 3:13) Kto to jest? Przypuszczalnie ci sami, o których jestnapisane: „On wybacza grzechy resztkom swojego dziedzictwa” (Micha 7:18)
    i których rabini określają jako „Tych, którzy czynią siebie samych
    resztkami”(Jalkut Szimoni ad loc. 559) To znaczy czynią „siebie” – swoje
    egoistyczne zainteresowania i materialistyczne pożądania – resztkami, dają im
    bardzo małą ważność, a ich główne dążenie jest skierowane na duchowe
    osiągnięcia. I to gwarantuje ich prawdziwość, uczciwość i prawość we
    wszystkich ich działaniach.

  13. Ezra Nhethanag said

    W swojej wielkiej dobroci, Haszem podarował nam niezliczone kelim –
    narzędzia i instrumenty których możemy używać, aby rozwijać naszą
    duchową służbę. Są to rodzice, nauczyciele, rabini, książki, pomysły, miejsca i
    sytuacje – wszystko i wszyscy których spotykamy mogą stać się środkiem
    naszego duchowego wzrostu. Haszem obdarzył nas jeszcze większą chesed
    (dobrocią), pozwalając, aby nowe kelim pojawiły się kiedy ich potrzebujemy.
    Wielki cadik może czuć, że dostępne mu kelim są niewystarczające. Haszem
    może wówczas pomóc mu stworzyć nowy rodzaj keli, który stanie się
    własnością wszystkich. Znajdujemy tę ideę w Midraszu (Bereszit Raba 65:9):
    Awraham prosił o [znaki] starości. Mówił przed Bogiem: Panie wszechświata!
    Człowiek i jego syn wchodzą razem do jakiegoś miejsca i nikt nie wie, komu
    należy się honor. Gdybyś przyozdobił go znakami starości, problem zostałby
    rozwiązany. Bóg odpowiedział mu: …Prosiłeś o dobrą rzecz i zacznie się ona
    od ciebie. Od początku księgi [Bereszit] aż do tego miejsca [„I Awrahamzestarzał się” (Bereszit 24:1)], podeszły wiek ani raz nie jest wspomniany.
    Kiedy pojawił się Awraham, została mu dana starość. Jicchak prosił o
    cierpienie. Mówił przed Bogiem: Panie Wszechświata! Jeśli człowiek nigdy nie
    doświadczył cierpienia, jak ma stanąć przed atrybutem sprawiedliwości?
    …Prosiłeś o dobrą rzecz; rozpocznie się ona z tobą. Kiedy pojawił się nasz
    Praojciec Jicchak, zostały mu dane cierpienia, jak jest powiedziane: „Kiedy
    Jicchak się zestarzał, jego wzrok osłabł i nie mógł widzieć” (Bereszit 27:1).
    Jaakow prosił o chorobę. Powiedział: Jeśli człowiek nie zachoruje na krótko
    przed śmiercią, jak będzie mógł ułożyć sprawy między swoimi dziećmi? Jeśli
    jest chory przez dwa albo trzy dni, problem jest rozwiązany… Prosiłeś o dobrą
    rzecz; od ciebie się ona zacznie. Pierwsza wzmianka w Torze na temat
    choroby jest w tym wersecie, „Powiedziano Josefowi, że jego ojciec jest
    chory” (Bereszit 48:1).
    Główną cechą Awrahama, jak wiemy, była miłująca dobroć – chesed. To z
    chesed pochodzi pragnienie szczerego uhonorowania innej osoby, aby
    sprawić jej przyjemność. Dlatego właśnie dla Awrahama było problemem to,
    że nie mógł od razu rozpoznać osoby, której należał się honor. Czuł potrzebę
    nowego keli i Haszem spełnił jego życzenie. Prawdziwie i szczerze czuł, że
    oznaki starości pomogłyby mu w jego służbie Haszem.
    Główny tryb służby naszego Praojca Jicchaka był w aspekcie surowej
    sprawiedliwości – midat ha-din. Z tego punktu widzenia, czuł potrzebę keli,
    które przywiodłoby człowieka do pokuty. Potrzebował znaku, że nie wszystko
    jest z nim w porządku; ze swojej fizycznej choroby nauczyłby się lekcji
    odnośnie swoich duchowych braków. Dlatego prosił Boga o cierpienie, a
    ślepota jest z pewością formą cierpienia.

  14. Izra Loewehl said

    ───▄▀▀▀▀▀───▄█▀▀▀█▄
    ──▐▄▄▄▄▄▄▄▄██▌▀▄▀▐██
    ──▐▒▒▒▒▒▒▒▒███▌▀▐███
    ───▌▒▓▒▒▒▒▓▒██▌▀▐██
    ───▌▓▐▀▀▀▀▌▓─▀▀▀▀▀

  15. Izra Loewehl said

    ─────█─▄▀█──█▀▄─█─────
    ────▐▌──────────▐▌────
    ────█▌▀▄──▄▄──▄▀▐█────
    ───▐██──▀▀──▀▀──██▌───
    ──▄████▄──▐▌──▄████▄──

  16. Rasta said

    Rastafari is an Abrahamic new religious movement that accepts Haile Selassie I, the Ethiopian emperor from 1930 to 1974 as God incarnate and the Messiah who will deliver believers to the Promised Land, identified by Rastas as Ethiopia. It has its roots in black-empowerment and back-to-Africa movements. It originated in Jamaica and its followers continue to be concentrated there, although smaller populations of Rastas can be found in many countries today.

    Rastafari holds to many Jewish and Christian beliefs. Rastas accept the existence of a single triune god, called Jah, who has incarnated on earth several times, including in the form of Jesus. They accept much of the Bible, although they believe that its message has been corrupted over time by Babylon, which is commonly identified with Western, white culture. Specifically, they accept the prophesies in the Book of Revelations concerning the second coming of the Messiah, which they believe has already occurred in the form of Selassie. Before his coronation, Selassie was known as Ras Tafari Makonnen, from which the movement takes its name.

    Origins

    Marcus Garvey, an Afrocentric, black political activist, prophesied in 1927 that the black race would be liberated soon after a black king was crowned in Africa. Selassie was crowned in 1930, and four Jamaican ministers independently declared the Emperor their savior.

  17. Luciferus said

    В Швейцарии они поддерживают радикалов, не упуская, однако, из виду, что
    эта партия состоит из противоречивых элементов, частью из демократических
    социалистов во французском стиле, частью из радикальных буржуа.
    Среди поляков коммунисты поддерживают партию, которая ставит аграрную
    революцию условием национального освобождения, ту самую партию,
    которая вызвала краковское восстание 1846 года.
    В Германии, поскольку буржуазия выступает революционно,
    коммунистическая партия борется вместе с ней против абсолютной монархии,
    феодальной земельной собственности и реакционного мещанства.
    Но ни на минуту не перестает она вырабатывать у рабочих возможно более
    ясное сознание враждебной противоположности между буржуазией и
    пролетариатом, чтобы немецкие рабочие могли сейчас же использовать
    общественные и политические условия, которые должно принести с собой
    господство буржуазии, как оружие против нее же самой, чтобы, сейчас же
    после свержения реакционных классов в Германии, началась борьба против
    самой буржуазии.

  18. Hans said

    Da trippelt ein die kleine Schar,
    Sie hält nicht gern sich Paar und Paar;
    Im moosigen Kleid mit Lämplein hell
    Bewegt sich’s durcheinander schnell,
    Wo jedes r sich selber scha,
    Wie Leucht-Ameisen wimmelha;
    Und wuselt emsig hin und her,
    Beschäigt in die Kreuz und Quer.
    Den ommen Gütchen nah verwandt,
    Als Felschirurgen wohlbekannt;
    Die hohen Berge schröpfen wir,
    Aus vollen Adern schöpfen wir;
    Metalle stürzen wir zuhauf,
    Mit Gruß getrost: Glück auf! Glück auf!
    Das ist von Grund aus wohlgemeint:
    Wir sind der guten Menschen Freund.
    Doch bringen wir das Gold zu Tag,
    Damit man stehlen und kuppeln mag,
    Nicht Eisen fehle dem stolzen Mann,
    Der allgemeinen Mord ersann.
    Und wer die drei Gebot’ veracht’t,
    Sich auch nichts aus den andern macht.
    Das alles ist nicht unsre Schuld;
    Drum habt so fort, wie wir, Geduld.

  19. Mengzi Konf said

    <h?> $$$$$$$ </h?>

  20. Mengzi Konf said

    <

    h2> largest </h?>

  21. Mengzi Konf said

    heading

  22. Mengzi Konf said

    Feng Schui

  23. Mengzi Konf said

    Xunzi XIII

  24. Mengzi Konf said

    O złu można mówić na jednym z trzech poziomów: ontologicznym, antropolo-
    gicznym i moralnym. Xunzi nie używa pojęcia zła ontologicznego. Na tym poziomie
    w ogóle nie można mówić o dobru i złu. Niebo (tian) nieustannie przemienia zjawiska
    natury, czego wyrazem na poziomie antropologicznym są choroby i śmierć, należące
    również do natury, a więc niepodpadające pod kategorie dobra i zła. Zło istnieje jedy-
    nie na poziomie moralnym, jako możliwość człowieka, rodząca się z jego niekontro-
    lowanych żądz, i przybiera postać niepohamowania, zezwierzęcenia i samolubstwa.
    Stąd potrzeba umiejętności poskramiania i opanowywania naturalnych skłonności.

  25. Tabula said

    Dhjany to wyższe lub nadnormalne stany świadomości – stany świadomości
    ponad i poza stanami naszego zwykłego umysłu w stanie czuwania. Są czymś
    całkowicie naturalnym i dostęp do nich stoi dla nas otworem poprzez medy‐
    tację. Wyróżnia się cztery dhjany świata formy i cztery dhjany bezforemne.
    Przedstawiają one sobą stopniowo coraz wyższe etapy rozwoju psychicznego
    i duchowego oraz narastający stopień subtelności i czystości umysłu.

  26. СОЦИАЛИЗМ said

    Вообще столкновения внутри старого общества во многих отношениях
    способствуют процессу развития пролетариата. Буржуазия ведет
    непрерывную борьбу: сначала против аристократии, позднее против тех
    частей самой же буржуазии, интересы которых приходят в противоречие с
    прогрессом промышленности, и постоянно – против буржуазии всех
    зарубежных стран. Во всех этих битвах она вынуждена обращаться к
    пролетариату, призывать его на помощь и вовлекать его таким образом в
    политическое движение. Она, следовательно, сама передает пролетариату
    элементы своего собственного образования, т. е. оружие против самой себя.
    Далее, как мы видели, прогресс промышленности сталкивает в ряды
    пролетариата целые слои господствующего класса или, по крайней мере,
    ставит под угрозу условия их жизни. Они также приносят пролетариату
    большое количество элементов образования.
    Наконец, в те периоды, когда классовая борьба приближается к развязке,
    процесс разложения внутри господствующего класса, внутри всего старого
    общества принимает такой бурный, такой резкий характер, что небольшая
    часть господствующего класса отрекается от него и примыкает к
    революционному классу, к тому классу, которому принадлежит будущее.
    Вот почему, как прежде часть дворянства переходила к буржуазии, так
    теперь часть буржуазии переходит и пролетариату, именно – часть буржуа-
    идеологов, которые возвысились до теоретического понимания всего хода
    исторического движения.
    Из всех классов, которые противостоят теперь буржуазии, только
    пролетариат представляет собой действительно революционный класс. Все
    прочие классы приходят в упадок и уничтожаются с развитием крупной
    промышленности, пролетариат же есть ее собственный продукт.
    Средние сословия: мелкий промышленник, мелкий торговец, ремесленник и
    крестьянин – все они борются с буржуазией для того, чтобы спасти свое
    существование от гибели, как средних сословий. Они, следовательно, не
    революционны, а консервативны. Даже более, они реакционны: они
    стремятся повернуть назад колесо истории. Если они революционны, то
    постольку, поскольку им предстоит переход в ряды пролетариата, поскольку
    они защищают ве свои настоящие, а свои будущие интересы, поскольку они
    покидают свою собственную точку зрения для того, чтобы встать на точку
    зрения пролетариата.
    Люмпен-пролетариат, этот пассивный продукт гниения самых низших слоев
    старого общества, местами вовлекается пролетарской революцией в
    движение, но в силу всего своего жизненного положения он гораздо более
    склонен продавать себя для реакционных козней.
    Жизненные условия старого общества уже уничтожены в жизненных
    условиях пролетариата. У пролетария нет собственности; его отношение к
    жене и детям не имеет более ничего общего с буржуазными семейными
    отношениями; современный промышленный труд, современное иго капитала,
    одинаковое как в Англии, так и во Франции, как в Америке, так и в Германии,
    стерли с него всякий национальный характер. Законы, мораль, религия – все
    это для него не более как буржуазные предрассудки, за которыми скрываются
    буржуазные интересы.
    Все прежние классы, завоевав себе господство, стремились упрочить уже
    приобретенное ими положение в жизни, подчиняя все общество условиям,
    обеспечивающим их способ присвоения. Пролетарии же могут завоевать
    обще- ственные производительные силы, лишь уничтожив свой собственный
    нынешний способ присвоения, а тем самым и весь существовавший до сих пор
    способ присвоения в целом. У пролетариев нет ничего своего, что надо было
    бы им охранять, они должны разрушить все, что до сих пор охраняло и
    обеспечивало частную собственность.
    Все до сих пор происходившие движения были движениями меньшинства или
    совершались в интересах меньшинства. Пролетарское движение есть
    самостоятельное движение огромного большинства в интересах огромного
    большинства. Пролетариат, самый низший слой современного общества, не
    может подняться, не может выпрямиться без того, чтобы при этом не взлетела
    на воздух вся возвышающаяся над ним надстройка из слоев, образующих
    официальное общество.
    Если не по содержанию, то по форме борьба пролетариата против буржуазии
    является сначала борьбой национальной. Пролетариат каждой страны,
    конечно, должен сперва покончить со своей собственной буржуазией.
    Описывая наиболее общие фазы развития пролетариата, мы прослеживали
    более или менее прикрытую гражданскую войну внутри существующего
    общества вплоть до того пункта, когда она превращается в открытую
    революцию, и пролетариат основывает свое господство посредством
    насильственного ниспровержения буржуазии.
    Все доныне существовавшие общества основывались, как мы видели, на
    антагонизме между классами угнетающими и угнетенными. Но, чтобы
    возможно было угнетать какой-либо класс, необходимо обеспечить условия,
    при которых он мог бы влачить, по крайней мере, свое рабское
    существование. Крепостной в крепостном состоянии выбился до положения
    члена коммуны так же, как мелкий буржуа под ярмом феодального
    абсолютизма выбился до положения буржуа. Наоборот, современный
    рабочий с прогрессом промышленности не поднимается, а все более
    опускается ниже условий существования своего собственного класса.
    Рабочий становится паупером, и пауперизм растет еще быстрее, чем
    население и богатство. Это ясно показывает, что буржуазия неспособна
    оставаться долее господствующим классом общества и навязывать всему
    обществу условия существования своего класса в качестве регулирующего
    закона. Она неспособна господствовать, потому что неспособна обеспечить
    своему рабу даже рабского уровня существования, потому что вынуждена
    дать ему опуститься до такого положения, когда она сама должна его
    кормить, вместо того чтобы кормиться за его счет. Общество не может более
    жить под ее властью, т. е. ее жизнь несовместима более с обществом.
    Основным условием существования и господства класса буржуазии является
    накопление богатства в руках частных лиц, образование и увеличение
    капитала. Условием существования капитала является наемный труд.
    Наемный труд держится исключительно на конкуренции рабочих между
    собой. Прогресс промышленности, невольным носителем которого является
    буржуазия, бессильная ему сопротивляться, ставит на место разъединения
    рабочих конкуренцией революционное объединение их посредством
    ассоциации. Таким образом, с развитием крупной промышленности из-под ног
    буржуазии вырывается сама основа, на которой она производит и присваивает
    продукты. Она производит прежде всего своих собственных могильщиков. Ее
    гибель и победа пролетариата одинаково неизбежны.
    II ПРОЛЕТАРИИ И КОММУНИСТЫ
    В каком отношении стоят коммунисты к пролетариям вообще?
    Коммунисты не являются особой партией, противостоящей другим рабочим
    партиям.
    У них нет никаких интересов, отдельных от интересов всего пролетариата в
    целом.
    Они не выставляют никаких особых принципов, под которые они хотели бы
    подогнать пролетарское движение.
    Коммунисты отличаются от остальных пролетарских партий лишь тем, что, с
    одной стороны, в борьбе пролетариев различных наций они выделяют и
    отстаивают общие, не зависящие от национальности интересы всего
    пролетариата; с другой стороны, тем, что на различных ступенях развития,
    через которые проходит борьба пролетариата с буржуазией, они всегда
    являются представителями интересов движения в целом.
    Коммунисты, следовательно, на практике являются самой решительной,
    всегда побуждающей к движению вперед частью рабочих партий всех стран, а
    в теоретическом отношении у них перед остальной массой пролетариата
    преимущество в понимании условий, хода и общих результатов
    пролетарского движения.
    Ближайшая цель коммунистов та же, что и всех остальных пролетарских
    партий: формирование пролетариата в класс, ниспровержение господства
    буржуазии, завоевание пролетариатом политической власти.
    Теоретические положения коммунистов ни в какой мере не основываются на
    идеях, принципах, выдуманных или открытых тем или другим обновителем
    мира.
    Они являются лишь общим выражением действительных отношений
    происходящей классовой борьбы, выражением совершающегося на наших
    глазах исторического движения. Уничтожение ранее существовавших
    отношений собственности не является чем-то присущим исключительно
    коммунизму. Все отношения собственности были подвержены постоянной
    исторической смене, постоянным историческим изменениям.
    Например, французская революция отменила феодальную собственность,
    заменив ее собственностью буржуазной.
    Отличительной чертой коммунизма является не отмена собственности
    вообще, а отмена буржуазной собственности.
    Но современная буржуазная частная собственность есть последнее и самое
    полное выражение такого производства и присвоения продуктов, которое
    держится па классовых антагонизмах, на эксплуатации одних другими.
    В этом смысле коммунисты могут выразить свою теорию одним положением:
    уничтожение частной собственности.
    Нас, коммунистов, упрекали в том, что мы хотим уничтожить собственность,
    лично приобретенную, добытую своим трудом, собственность, образующую
    оснобу всякой личной свободы, деятельности и самостоятельности.
    Заработанная, благоприобретенная, добытая своим трудом собственность!
    Говорите ли вы о мелкобуржуазной, мелкокрестьянской собственности,
    которая предшествовала собственности буржуазной? Нам нечего ее
    уничтожать, развитие промышленности ее уничтожило и уничтожает изо дня
    в день.
    Или, быть может, вы говорите о современной буржуазной частной
    собственности?
    Но разве наемный труд, труд пролетария, создает ему собственность? Никоим
    образом. Он создает капитал, т. е. собственность, эксплуатирующую наемный
    труд, собственность, которая может увеличиваться лишь при условии, что
    она порождает новый наемный труд, чтобы снова его эксплуатировать.
    Собственность в ее современном виде движется в противоположности между
    капиталом и наемным трудом. Рассмотрим же обе стороны этой
    противоположности.

  27. Evelyn Bricks said

  28. Lilith said

    Podejdź bliżej, o nasienie otchłani, i okaż swoją obecność.
    Myśli me są szczytem płonącym, który świeci wybranym pożądaniem momentów
    uniesienia i wznosi się żarliwie w obrzmiałym napięciu.
    Przyślij posłańca lubieżnych uniesień i niech obsceniczne wizje mych mrocznych
    pożądań objawią się w przyszłych czynach i postępkach moich.
    Z szóstej wieży szatana nadejdzie znak i połączy się z substancją wewnętrzną, i poruszy
    tę cielesną powłokę na me wezwanie.
    Zebrałem me symbole, a ozdoby tego, co ma nadejść, gotowe są, i wizerunek mego
    stworzenia kryje się jako płomienny bazyliszek, co czeka swego uwolnienia.
    Wizja stanie się prawdą, a przez poświęcenie moje kąty pierwszego wymiaru sił nabiorą
    i staną się substancją trzeciego.
    Idźcie w pustą noc (światło dnia) i przekłujcie ów umysł, wiedziony myślami na ścieżki
    lubieżnego oddania.
    Mój pręt już jest nabrzmiały. / Jad mój wgryzie się i zniszczy umysł
    pozbawiony pożądania; a jak ziarno padnie, tak opary jego rozejdą się po mózgu tym
    i zawładną nim do końca, i podda się on woli mojej. W imię wielkiego boga Pana” niech
    tajemne myśli me zamienią się na mój rozkaz w ruchy tego ciała, co go tak pożądam!
    Szem ha-meforasz! Chwała Szatanowi!
    Lędźwia me palą. Krople nektaru z mej chutliwej szczeliny niech będą jako to
    nasienie dla uśpionego mózgu, a umysł, co pożądania nie czuje, niech zawiruje szalonym
    impulsem. A gdy żądza moja zaspokojoną będzie, nowe niech zaczną się wyprawy, a ciało to,
    którego pożądam, przybędzie do mnie. W imię wielkiej nierządnicy Babilonu, i Lilith,
    i Hekate, niech spełnią się moje żądze!
    Szem ha-meforasz! Chwała Szatanowi!

  29. Proszę o poparcie. Mam zamiar kandydować na prezydenta w najbliższych wyborach. Prawdziwi Polacy Katolicy zagłosują na mnie, więc zwycięstwo mam w kieszeni.
    Na tym blogu proszę jedynie o modlitwę.
    Z Bogiem bracia i siostry w Panu.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s